برگزاری روزهای سینمای قرقیزستان در آستانه

به گزارش خبرگزاری کازینفورم به نقل از سرویس مطبوعاتی وزارت فرهنگ و اطلاعات جمهوری قزاقستان، افتتاحیه روزهای سینمای قرقیزستان در آستانه برگزار شد.

در این مراسم دستان دیوشکف، سفیر جمهوری قرقیزستان در قزاقستان و کومیس سیتووا، رئیس کمیته فرهنگی وزارت فرهنگ و اطلاعات و نمایندگان وزارت امور خارجه جمهوری قزاقستان، دیاسپورای قرقیزستان و رسانه ها حضور داشتند.

در افتتاحیه این مراسم، فیلم «بهشت زیر پای مادران» ساخته روسلان آکون کارگردان قرقیزستانی به نمایش درآمد.

این فیلم زندگی دشوار مردی را روایت می‌کند که رشد ذهنی او در سطح یک کودک هشت ساله باقی مانده‌است و قدرت عشق مادر به فرزندش را روایت می‌کند. بیشتر فیلمبرداری این فیلم در قزاقستان انجام شده‌است.

همانطور که این وزارتخانه خاطرنشان کرد، به منظور تقویت روابط فرهنگی بین دو کشور و به نشانه حمایت از تهیه‌کنندگان و توزیع‌کنندگان فیلم، اولین نمایش این فیلم همزمان در تمام سینماهای قرقیزستان و قزاقستان در آستانه عید نوروز برگزار شد .

این تنها فیلمی نیست که مخاطبان قزاق به عنوان بخشی از روزهای سینمای قرقیزستان می‌بینند. 16 فروردین فیلم «تنیربردی» (فرزند بهشت) نمایش داده می‌شود. این فیلم مضمون ارزش‌های اخلاقی را در ژانری کمدی نشان می‌دهد.

گفتنی است تهیه‌کنندگان فیلم دو کشور تاکنون چندین پروژه موفق را اجرا کرده‌اند که به طور ویژه می‌توان به فیلم «حکم» که نتیجه کار مشترک فیلمسازان قزاق و قرقیز است، اشاره کرد.

منبع:

https://www.inform.kz/ru/dni-kirgizskogo-kino-prohodyat-v-astane-e1a584

کد خبر 19064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =